poniedziałek, 22 lipca 2013

~W zdrowym ciele zdrowy duch ~ jak ćwiczyć aby dobrze wyglądać i dobrze się czuć cz.2

Wiem,że powinnam rozbić te części na różne dni ale teraz mam czas co u mnie jest rzadkością więc stwierdziłam czemu nie ;) No ale wracajmy do tematu.

Pewnie nie raz zastanawiałyście się jakie ćwiczenia i jak długo powinnyście lub powinniście ( zauważyłam ,że zwracam się tu tylko do pań a tyczy się to zarówno pań jak i panów c; )  wykonywać aby zobaczyć efekty.
Ile ćwiczyć? Co ćwiczyć ? Kiedy ćwiczyć? na te pytania dziś sobie odpowiemy ;)

                                                            Ile ćwiczyć?
Żeby osiągnąć efekt ( waga i samopoczucie) należy ćwiczyć regularnie. Przedstawię wam przykładowy plan ćwiczeń ponieważ można je dobierać wedle gustu ;) Cięższe ćwiczenia ( no może trochę przesadziłam z tą ciężkością) takie jak bieganie, jazda na rowerze, aerobik dynamiczny itp. wykonujcie dwa razy w tygodniu tak co 3-4 dni w ten sposób organizm się z nimi oswoi a wy nie stracicie szybko zapału do ćwiczeń. Czas tych ćwiczeń zależy oczywiście od rodzaju np. ja biegam ale nie więcej niż 40 minut bo nie dałabym rady i biegam 2 pełne okrążenia bieżni ( która ma dość duży obwód) i potem szybkim marszem chodzę 1 okrążenie. Jeśli ćwiczę aerobik to też ćwiczę 40-50 minut ale ten już bez przerwy.
Ćwiczenia lżejsze np. joga, rozciąganie, biegi w miejscu, brzuszki itp. powinniśmy wykonywać codziennie przez 15-30 minut. Ja ćwiczę jogę  (Joga dla zapracowanych- 15 minutowa sesja) i przez kolejne 10 -15 minut wykonuję biegi w miejscu, grzałkę , brzuszki i dynamicznie te ćwiczenia zmieniam . Oczywiście ten czas podaje około ponieważ zdarza się , że na jogę poświęcę 10 minut i 5 minut na inne ćwiczenia jeśli naprawdę nie mam czasu ani ochoty. 

                                                             Co ćwiczyć ?
Wydaje mi się ,że na to pytanie przy okazji odpowiedziałam powyżej. Tak w skrócie napiszę wam po prostu róże ciekawe propozycje ćwiczeń . Oczywiście warto wybrać sobie kilka i je łączyć. Np. brzuszki, wyskoki, aerobik, bieganie , joga, pojedyńcze ćwiczenia modelujące poszczególne partie ciała.    

                                                          Kiedy ćwiczyć ?            
Cięższe ćwiczenia ( tak wiem znowu przesadzam) najlepiej rano, lżejsze po południu lub jeśli nie macie czasu to wieczorem ;) Ważne jest też ,żebyście dopasowywali wszystko do pogody ponieważ ćwiczenia najlepiej wykonywać na dworze lub chociaż tarasie czy balkonie. Jeśli jest gorąco to nie idźcie biegać bo będzie wam ciężej i możecie zasłabnąć.                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
 To są podstawy oczywiście ;) Możecie też szczególnie w wakacje korzystać z pięknej pogody i wybierać się na wycieczki rowerowe, na basen itp. a w zimę np. jeździć na łyżwach, nartach itp.       



Motywacją dla was niech będzie moje zdjęcie na rowerze co jest dość komicznym widokiem :)                                                                                                                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A ty jak uważasz ? Podziel się ze mną swoją opinią :)